Zespół Szkolno-Przedszkolny w Gończycach

Zakończenie OPE "Alfabet logopedyczny".

Drugi rok z rzędu Zespół Szkolno-Przedszkolny w Gończycach brał udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym "Alfabet logopedyczny". Koordynatorami projektu były Panie Katarzyna Baczewska-pedagog specjalny oraz Beata Król - logopeda. W tym roku projektem objęte zostały dzieci grupy 5-latków oraz dzieci uczestniczące w zajęciach w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej w Przedszkolu. 

Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Alfabet Logopedyczny” było dbanie o właściwą stymulację rozwoju mowy oraz wdrażanie profilaktyki logopedycznej.

Realizacja projektu przyczyniała się do zauważalnych postępów dzieci w zakresie sprawności aparatu artykulacyjnego i oddechowego. Poszerzył się zasób słownictwa czynnego i biernego, poprawiła się uwaga słuchowa oraz koncentracja przedszkolaków na wykonywanym zadaniu. Ćwiczenia pozytywnie wpłynęły na rozwijanie słuchu fonematycznego, poczucia rytmu podnoszenie sprawności w zakresie motoryki, doskonalenie percepcji i pamięci słuchowej i kształcenie wrażliwości słuchowej.

Wszyscy uczestnicy projektu zostali nagrodzeni dyplomami.


Zakończenie OPE "Alfabet logopedyczny".Zakończenie OPE "Alfabet logopedyczny".


Ewaluacja Innowacji pedagogicznej "Co ma ręka do gadania"

Dzieci objęte zajęciami z elementami terapii ręki, zajęciami z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz uczniowie klasy OA tym roku szkolnym pilnie wykonywali zadania realizowane w ramach Innowacji pedagogicznej "Co ma ręka do gadania". 

Celami realizowanej Innowacji było:

• wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci przez stymulowanie rozwoju mowy i języka, rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych oraz motorycznych.

• rozwijanie umiejętności z zakresu samoobsługi, rozwoju poznawczego oraz komunikacji,

• usprawnianie motoryki małej, czyli precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców, rozwijanie funkcji percepcyjno-motorycznych.

Wszystkie podejmowane przez autorów innowacji działania przyczyniły się do osiągnięcie przez dzieci prawidłowej postawa ciała w trakcie pracy stolikowej, usprawnienie motoryki aparatu artykulacyjnego i oddechowego, poprawy chwytu pisarskiego, rozwijania zdolności manipulacyjnych i precyzyjnych ruchów rąk, poszerzenia zasobu słownictwa, wzmacniania koncentracji oraz poprawy koordynacji wzrokowo-ruchowej. 

  Wszyscy uczestnicy Innowacji pod czujnym okiem pedagoga specjalnego Katarzyny Baczewskiej oraz logopedy Beaty Król przez cały rok szkolny pracowali nad sprawnością motoryczną oraz komunikacją za co nagrodzeni zastali dyplomami. 


Ewaluacja Innowacji pedagogicznej "Co ma ręka do gadania"Ewaluacja Innowacji pedagogicznej "Co ma ręka do gadania"Ewaluacja Innowacji pedagogicznej "Co ma ręka do gadania"


Światowy Dzień Pszczół

20 maja grupa Pszczółki obchodziła swoje grupowe święto . Z tej okazji przedszkolaki ubrane w kolory żółty i czarny bawiły się od rana w pszczółkowe zabawy.

Dzień Pszczoły rozpoczęliśmy powitalną rymowanką by za chwilę przy dźwiękach rodem z łąki przejść do wycinania i pracy rączek. 

Potem przedszkolaki wysłuchały opowiadanki o Pszczółce utrwalając tym samym określenia przestrzenne oraz wykonały ćwiczenia graficzne z wykorzystaniem kolorowego ryżu. 


Uwieńczeniem zajęć była degustacja miodu oraz wykonanie pszczółek z plastikowych butelek.


Dzień Pszczoły był naprawdę ciekawy, zapraszamy do obejrzenia fotorelacji


Światowy Dzień Pszczół Światowy Dzień Pszczół Światowy Dzień Pszczół Światowy Dzień Pszczół Światowy Dzień Pszczół Światowy Dzień Pszczół Światowy Dzień Pszczół Światowy Dzień Pszczół Światowy Dzień Pszczół Światowy Dzień Pszczół Światowy Dzień Pszczół Światowy Dzień Pszczół Światowy Dzień Pszczół Światowy Dzień Pszczół

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "ALFABET LOGOPEDYCZNY"

Przedszkolaki pod czujnym okiem pedagoga specjalnego oraz logopedy zbliżają się do końca realizacji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego "Alfabet logopedyczny" w tym roku szkolnym. Dzieci wykonały kolejne zestawy ćwiczeń usprawniających aparat mowy. 


N-naśladuj mnie 

Cel: usprawnianie narządów mowy i zachęcanie do aktywności w 

zabawie.


O-odkryj obrazek

Cel: rozwijanie wrażliwości słuchowej dziecka oraz usprawnianie aparatu mowy.


T-tęcza

Cel: wydłużanie fazy oddechowej, kształtowanie prawidłowego toru 

oddechowego.


Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "ALFABET LOGOPEDYCZNY" Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "ALFABET LOGOPEDYCZNY"


Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

2 kwietnia nasze Przedszkole obchodziło Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Tego dnia każdy przedszkolak miał na sobie coś niebieskiego. Dzieci miały okazje obejrzeć film edukacyjny przedstawiający funkcjonowanie osób ze spektrum autyzmu. Następnie zapoznały się ze specjalnie przygotowaną gazetką opisującą symptomy autyzmu. Na zakończenie Przedszkolaki stworzyły wspólnie plakat jako wyraz solidarności z osobami z autyzmem.

Katarzyna Baczewska 


Światowy Dzień Świadomości Autyzmu Światowy Dzień Świadomości Autyzmu


Strona
12345678910
z 10