Nasze Przedszkole już trzeci rok z rzędu świętuje Dzień Osób z Niepełnosprawnościami biorąc udział w wymianie ozdób z podopiecznymi Specjalnego Ośrodka Szkolno- Wychowawczego w Przyłęku. W tym roku dzieci z grupy "Motylki" wykonały łańcuch choinkowy z papieru zdobiąc go licznymi wykonanymi przez siebie świątecznymi pracami. Dzieci świetnie bawiły się przy pracy plastycznej, a na koniec udekorowały choinkę łańcuchem wykonanym przez dzieci z SOSW Przyłęk.
Przedszkolaki z wizytą w piekarni w Żelechowie
28 listopada przedszkolaki miały okazję zwiedzać Gminną Spółdzielnię "Samopomoc Chłopska" w Żelechowie.
Dowiedziały się na czym polega praca piekarza oraz jak wyglądają etapy powstawania chleba. Pan piekarz pokazał jak robi chałki, rogale oraz bułki. Kilku naszych śmiałków nawet podjęło próbę uformowania własnej bułeczki :)
Każde dziecko opuściło piekarnię w dobrym nastroju i że świeżą bułeczką w dłoni.
Dzień Pluszowego Misia
25 listopada obchodziliśmy w przedszkolu Dzień Pluszowego Misia. Grupa Biedronek i Motylków tego dnia odwiedziła bibliotekę. Wprowadzeniem do tematu było spotkanie w bibliotece z Panią Mariolą Kowalewską, która przedstawiła dzieciom misie z różnych bajek. Przeczytała krótką książeczkę o Misiu Rupercie. Były zagadki, koło fortuny, a na koniec wypożyczyliśmy książeczkę o Kubusiu Puchatku. W przygotowanej fotobudce dzieci miały robione zdjęcia.
Grupa Pszczółek tego dnia zgłębiała tajemnice święta Pluszowego Misia podczas zabaw i ćwiczeń w sali przedszkolnej. Dzieci poznały bajkowe misie, podążały tropem niedźwiedzia, bawiły się przy Misiowej muzyce oraz wykonały misie z papierowych talerzyków.
Innowacja pedagogiczna "Co ma ręka do gadania?"
W roku szkolnym 2024/2025 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Gończycach bierze udział w Innowacji pedagogicznej ,,Co ma ręka do gadania? czyli sprawne ręce sprawna mowa” autorstwa logopedy Beaty Król oraz nauczyciela wspomagającego i pedagoga specjalnego Katarzyny Baczewskiej.
Innowacja „ Co ma ręka do gadania, czyli sprawne ręce sprawna mowa” została skierowana do dzieci rozpoczynających naukę w szkole, w oddziale przedszkolnym ,,0 A” oraz dzieci objętych zajęciami rewalidacyjnymi i zajęciami z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu.
Innowacyjność polega na wykorzystaniu w trakcie zajęć terapii pedagogicznej, zajęć rewalidacyjnych i zajęć logopedycznych elementów terapii ręki, gdyż normalizacja funkcjonowania układów odpowiedzialnych za czynności manualne ma bezpośredni wpływ nie tylko na rozwój motoryki małej i dużej, ale i na rozwój mowy.
Podejmowane działania mają służyć profilaktyce i poprawie stanu mowy oraz sprawności ręki.
Realizacja innowacji wpisuje się w jeden z kierunków polityki oświatowej na rok szkolny 2024/2025 - ,, Edukacja prozdrowotna w szkole - kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy”.
Cele główne:
• wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci przez stymulowanie rozwoju mowy i języka, rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych oraz motorycznych.
• rozwijanie umiejętności z zakresu samoobsługi, rozwoju poznawczego oraz komunikacji,
• usprawnianie motoryki małej, czyli precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców, rozwijanie funkcji percepcyjno-motorycznych.
Zajęcia logopedyczne i zajęcia terapii pedagogicznej oraz zajęcia rewalidacyjne będą wzbogacone elementami terapii ręki w postaci:
• masażu dłoni,
• ćwiczeń stabilizacji centralnej - brzucha i grzbietu,
• ćwiczeń rozruchowych - obręczy barkowej i stawu ramiennego,
• ćwiczeń postawy ciała przygotowujących do pracy stolikowej,
• ćwiczeń percepcji czuciowej,
• ćwiczeń percepcji wzrokowej,
• ćwiczeń rozwijających grafomotorykę.
Na zajęciach z elementami terapii ręki dzieci wykonują zróżnicowane ćwiczenia między innymi manualne usprawniające śródręcze i palce takie jak lepienie z plasteliny, wydzieranie z bibuły, przyklejanie. Ćwiczenia stabilizacji centralnej takie jak chodzenie po linii, przysiady czy turlanie piłki od góry do dołu po ścianie. Istotne jest również dbanie o rozwijanie umiejętności poznawczych takich jak rysowanie lustrzanego odbicia, czy układanie sekwencji oraz rozwijanie chwytu pęsetkowego poprzez umieszczanie kulek w odpowiednim kolorze i kolejności w menzurkach za pomocą szczypców. Dzieci moją okazje rozwijać umiejętności z zakresu grafomotoryki oraz sprawność palców poprzez wycinanie nożyczkami, wyklejanie, malowanie palcami, wyścigi palców po stole, przypinanie i zdejmowanie spinaczy raz jedną raz drugą ręką. Wykorzystywane są również ćwiczenia manualne rozwijające sprawność łokcia i nadgarstka poprzez między innymi owijanie wstążki wokół butelki.
Dzień tolerancji
Z okazji przypadającego na 16 listopada Międzynarodowego Dnia Tolerancji dzieci z grupy "Motylki" miały okazję porozmawiać na temat bycia tolerancyjnym. 5-latki miały za zadanie ułożyć rozsypankę wyrazową w formie dekodowania, następnie poznały słowa oznaczające bycie tolerancyjnym i wzięły udział w prezentacji opowiadania "Smok Josh". Na koniec wszystkie dzieci wspólnie stworzyły plakat promujący dzień tolerancji.
UWAGA! Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies.
Informacje uzyskane za pomocą cookies wykorzystywane są głównie w celach statystycznych. Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.OK, rozumiem