25 listopada obchodziliśmy w przedszkolu Dzień Pluszowego Misia. Grupa Biedronek i Motylków tego dnia odwiedziła bibliotekę. Wprowadzeniem do tematu było spotkanie w bibliotece z Panią Mariolą Kowalewską, która przedstawiła dzieciom misie z różnych bajek. Przeczytała krótką książeczkę o Misiu Rupercie. Były zagadki, koło fortuny, a na koniec wypożyczyliśmy książeczkę o Kubusiu Puchatku. W przygotowanej fotobudce dzieci miały robione zdjęcia.
Grupa Pszczółek tego dnia zgłębiała tajemnice święta Pluszowego Misia podczas zabaw i ćwiczeń w sali przedszkolnej. Dzieci poznały bajkowe misie, podążały tropem niedźwiedzia, bawiły się przy Misiowej muzyce oraz wykonały misie z papierowych talerzyków.
Innowacja pedagogiczna "Co ma ręka do gadania?"
W roku szkolnym 2024/2025 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Gończycach bierze udział w Innowacji pedagogicznej ,,Co ma ręka do gadania? czyli sprawne ręce sprawna mowa” autorstwa logopedy Beaty Król oraz nauczyciela wspomagającego i pedagoga specjalnego Katarzyny Baczewskiej.
Innowacja „ Co ma ręka do gadania, czyli sprawne ręce sprawna mowa” została skierowana do dzieci rozpoczynających naukę w szkole, w oddziale przedszkolnym ,,0 A” oraz dzieci objętych zajęciami rewalidacyjnymi i zajęciami z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu.
Innowacyjność polega na wykorzystaniu w trakcie zajęć terapii pedagogicznej, zajęć rewalidacyjnych i zajęć logopedycznych elementów terapii ręki, gdyż normalizacja funkcjonowania układów odpowiedzialnych za czynności manualne ma bezpośredni wpływ nie tylko na rozwój motoryki małej i dużej, ale i na rozwój mowy.
Podejmowane działania mają służyć profilaktyce i poprawie stanu mowy oraz sprawności ręki.
Realizacja innowacji wpisuje się w jeden z kierunków polityki oświatowej na rok szkolny 2024/2025 - ,, Edukacja prozdrowotna w szkole - kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy”.
Cele główne:
• wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci przez stymulowanie rozwoju mowy i języka, rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych oraz motorycznych.
• rozwijanie umiejętności z zakresu samoobsługi, rozwoju poznawczego oraz komunikacji,
• usprawnianie motoryki małej, czyli precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców, rozwijanie funkcji percepcyjno-motorycznych.
Zajęcia logopedyczne i zajęcia terapii pedagogicznej oraz zajęcia rewalidacyjne będą wzbogacone elementami terapii ręki w postaci:
• masażu dłoni,
• ćwiczeń stabilizacji centralnej - brzucha i grzbietu,
• ćwiczeń rozruchowych - obręczy barkowej i stawu ramiennego,
• ćwiczeń postawy ciała przygotowujących do pracy stolikowej,
• ćwiczeń percepcji czuciowej,
• ćwiczeń percepcji wzrokowej,
• ćwiczeń rozwijających grafomotorykę.
Na zajęciach z elementami terapii ręki dzieci wykonują zróżnicowane ćwiczenia między innymi manualne usprawniające śródręcze i palce takie jak lepienie z plasteliny, wydzieranie z bibuły, przyklejanie. Ćwiczenia stabilizacji centralnej takie jak chodzenie po linii, przysiady czy turlanie piłki od góry do dołu po ścianie. Istotne jest również dbanie o rozwijanie umiejętności poznawczych takich jak rysowanie lustrzanego odbicia, czy układanie sekwencji oraz rozwijanie chwytu pęsetkowego poprzez umieszczanie kulek w odpowiednim kolorze i kolejności w menzurkach za pomocą szczypców. Dzieci moją okazje rozwijać umiejętności z zakresu grafomotoryki oraz sprawność palców poprzez wycinanie nożyczkami, wyklejanie, malowanie palcami, wyścigi palców po stole, przypinanie i zdejmowanie spinaczy raz jedną raz drugą ręką. Wykorzystywane są również ćwiczenia manualne rozwijające sprawność łokcia i nadgarstka poprzez między innymi owijanie wstążki wokół butelki.
Dzień tolerancji
Z okazji przypadającego na 16 listopada Międzynarodowego Dnia Tolerancji dzieci z grupy "Motylki" miały okazję porozmawiać na temat bycia tolerancyjnym. 5-latki miały za zadanie ułożyć rozsypankę wyrazową w formie dekodowania, następnie poznały słowa oznaczające bycie tolerancyjnym i wzięły udział w prezentacji opowiadania "Smok Josh". Na koniec wszystkie dzieci wspólnie stworzyły plakat promujący dzień tolerancji.
Święto Niepodległości
12 listopada grupy Pszczółek, Biedronek i Motylków wraz z Paniami przygotowały program artystyczny upamiętniający Święto Odzyskania przez Polskę Niepodległości. Na wydarzenie został zaproszony Pan dyrektor Marcin Maraszek.
Podczas występu nie zabrakło symboli narodowych: hymn polski, flaga biało-czerwona oraz godło Polski. Przedszkolaki odśpiewały "Mazurek Dąbrowskiego" a także wyrecytowały "Katechizm polskiego dziecka" Władysława Bełzy. Celebracja święta narodowego w na etapie przedszkolnym jest bardzo ważne, ponieważ uczy dzieci patriotyzmu już od najmłodszych lat.
Biedronki i Pszczółki świętują Dzień Postaci z Bajek
UWAGA! Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies.
Informacje uzyskane za pomocą cookies wykorzystywane są głównie w celach statystycznych. Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.OK, rozumiem